Dostęp do webmail jest możliwy po wpisaniu w przeglądarce adresu https://rhost.pl/poczta
Jako login podajemy pełny adres e-mail np. konto@mojadomena.pl oraz swoje hasło.
Polecamy zainstalować darmowego klienta Thunderbird pobierz.
Jeśli Twój klient wspiera funkcję AUTOCONFIG/AUTODISCOVER automatycznie zostaną wykryte odpowiednie ustawienia.
Ustawienia Wariant #1 (zalecane):
Klient poczty sam odnajdzie ustawienia potrzebne do skonfigurowania poczty lub Ustawienia wprowadzane ręcznie (serwer przychodzący)Ustawienia Wariant #2:
Ustawienia wprowadzane ręcznie (serwer przychodzący)Polecamy zainstalować darmową aplikację TypeApp (Android) dostępną w sklepie Google Apps
Jeśli Twój klient wspiera funkcję AUTOCONFIG/AUTODISCOVER automatycznie zostaną wykryte odpowiednie ustawienia
Ustawienia wprowadzane ręcznie (serwer przychodzący)
Ustawienia wprowadzane ręcznie (serwer wychodzący)
Ważne: Zalecane jest podanie głównego serwera poczty tj. mail.rhost.pl.
Jeżeli jako adres serwera poczty podamy własną domenę oraz wybierzemy Bezpieczeństwo: SSL - musimy wybrać wariant "bez sprawdzania certyfikatu" - ponieważ serwer odpowiada certyfikatem SSL zainstalowanym dla domeny głównej serwera.
Info: Te ustawienia zadziałają w większości innych aplikacji. W razie problemów można skonfigurować dostęp do serwera bez bezpieczeństwa SSL czyli wybrać np. ŻADNE/NONE
Dostęp do plików jest możliwy za pomocą Manadżera Plików bezpośrednio z panelu DirectAdmin
Możliwa jest instalacja klienta FTP. W tym celu polecamy WinSCP pobierz
Konfiguracja:
Możliwa jest instalacja klienta FTP, który obsługuje również protokoły FTPS, SFTP. W tym celu polecamy WinSCP pobierz lub PuTTy/KiTTy w przypadku SSH.
W celu uzyskania pomocy w konfiguracji dostępów - prosimy o kontakt.
Jeśli domena ma wskazywać na hosting RORI™, na przykładzie rejestratora OVH (obrazek) należy podać następujące adresy serwerów nazw.
(kolejność nie ma znaczenia)
Wszystkie nasze serwery posiadają zaimplenetowane usprawnienia autoryzacji wysyłki poczty takie jak DKIM, DMARC oraz restrykcyjne rekordy SPF jak i poprawnie ustawione rekordy revDNS gwarantując tym samym poprawną wysyłkę maili z serwera. Nie rzucamy słów na wiatr, zachęcamy naszych klientów do przeprowadzenia testów samodzielnie mail-tester.com
Wszystkie nasze sewery poczty Exim wykorzystują najnowszy SPAMBlocker wraz z listami RBL (Real-Time Black-hole Lists) co w połączeniu z wbudowanym narzędziem SpamAssasin pozwala na dobrą walkę ze SPAMem.
Również i wszystkie nasze serwery poczty przechodzą codziennie testy na przypadkowe dostanie się na listy RBL.
W celu zachowania wysokiej reputacji naszych adresów IP niedozwolona jest masowa wysyłka maili z naszych serwerów. (naruszenie regulaminu)
UWAGA! Logowanie do poczty przez tego typu strony może być skrajnie niebezpieczne! Korzystanie z takich zewnętrznych webmaili oznacza, że podczas logowania do właściciela takiego serwisu jak roundcube.pl wysyłane są dane do skrzynki pocztowej (login i hasło), a więc istnieje także potencjalne ryzyko, że zawartość korespondencji mogła ulec wyciekowi.
Strona roundcube.pl nie należy do firmy RORI, nie jest to też oficjalna domena twórców oprogramowania webmaila Roundcube. W celu zalogowania do skrzynki proszę używać zawsze domeny rhost.pl która dodatkowo jest zabezpieczona certyfikatem SSL. Ten adresy webmail można znaleźć zawsze na stronie RORI - FAQ w zakładce "Dostęp do poczty przez przeglądarkę".